Cele mai bune filme văzute în 2018

filme vazute in 2018

Suntem pe sfârșitul lui 2018 și cum nu prea cred că se mai poate întâmpla ceva în următoarea săptămână care să schimbe lista de mai jos în mod drastic, am zis să vin cu cele mai bune filme văzute în 2018. E o listă total subiectivă, bazată pe filme lansate în 2018 pe care am și apucat să le văd, pus mai jos într-o ordine (cât de cât) aleatorie. Astea-s filmele care mi-au plăcut cel mai mult anul acesta și, repet la fel ca anul trecut, ar fi nedrept să le pun într-un top/clasament. E foarte posibil să fie filme foarte bune, interesante, lansate în 2018 și care să merite să fie în lista de mai jos, dar cum timpul e limitat și nu pot vedea toate filmele pe care mi-aș dori să le văd, rămânem cu lista de mai jos.

A Quiet Place

Jim din The Office ne-a adus anul acesta din postura de regizor, scenarist și protagonist un film de gen neașteptat de bun. Bine, 2018 a fost un an foarte bun pentru John Krasinski, care pe lângă A Quiet Place, a deținut rolul principal într-unul din cele mai bune seriale ale anului: Jack Ryan. De asemenea, A Quiet Place este filmul pentru care Emily Blunt și-a călcat pe principiul de a nu lucra cu soțul John Krasinski. In film, un soț împreună cu soția lui (Blunt și Krasinski) și cei doi copii ai lor trăiesc o viață precaută, în liniște și scoțând doar șoapte, într-o lume infestată de monștrii care urăsc orice formă de sunet.

First Man

În First Man, Damien Chazelle a trecut de la povești despre sacrificiile emoționale pe care artiștii trebuie să le facă pentru munca lor, la un film despre sacrificii emoționale dar într-o poveste spusă la o scară mai mare în filmul despre Neil Armstrong, primul om care a călcat pe Lună. Chazelle și-a propus să ducă la un alt nivel efectele realizate în cameră puse în scenă de Cuaron în Gravity și reușește să creeze în First Man un film tensionat, care te ține cu sufletul la gură de la început până la final.

The Guilty

Văzut la TIFF și aflat pe shortlist-ul pentru Oscarul pentru film străin, The Guilty este un thriller low-budget realizat cu multă măiestrie, care ar putrea fi explicat pe scurt ca o combinație între Locke cu Tom Hardy și The Call cu Halle Berry. În orice caz, în The Guilty nimeni nu e nevinovat în totalitate și nimeni nu e vinovat întru totul. Iar nevinovăția poate fi greu de dovedit.

Bohemian Rhapsody

Bohemian Rhapsody e un film pentru toată lumea. Pentru tineri, pentru cei mai în vârstă, pentru fanii Queen dar și pentru cei care abia acum le descoperă muzica. Și în Bohemian Rhapsody chiar le poți descoperi muzica celor de la Queen. Nu cred că se poate termina filmul ăsta și să nu simți că te-a atins într-un fel sau altul. Am văzut lume în jurul meu la finalul filmului cu ochii în lacrimi, am văzut și lume care stătea nemișcată și asculta muzica trupei ce se auzea pe creditele de la sfârșit.

ROMA

Deși nu am avut ocazia să văd proiectul de suflet al lui Alfonso Cuaron pe ecran mare, așa cum și-ar fi dorit regizorul, Roma este o realizare tehnică de înaltă clasă. Filmul autobiografic despre o menajeră care are grijă de familia ei în Mexic în anii ’70 ne trece printr-o paletă complexă de emoții cu lejeraitate, datorită punerii în scenă perfecte a lui Cuaron. Probabil îl vom vedea pe regizorul Gravity si Children of Men ridicand premiul Oscar pentru cel mai bun film străin pentru Roma.

Campeones

Campeones, al cincelea lungmetraj al lui Javier Fesser, joacă la dublu, încercând în același timp să ne distreze dar și să lupte cu prejudecățile noastre. Rezultatul este filmul cu cele mai mari încasări în Spania în 2018 și în același timp propunerea ibericilor la Oscarul pentru film străin. Campeones e amuzant, are suflet, ingrediente necesare pentru un film pentru întreaga familie.

The Ballad of Buster Scroogs

Frații Coen revin cu o antologie de povești care au loc în Vestul Sălbatic, realizată special pentru Netflix. Avem așadar șase povești care mai de care mai interesante, în care avem parte de moarte, de disperare, dar și de iubire. Iar vizual, peisajele fac toți banii. Pentru fanii fraților Coen, așa ca mine, este un must see. Vei râde, îți vei pune și niște întrebări existențiale, iar cei mai sensibili dintre noi chiar își vor simți ochii umezi.

First Reformed

Dacă Taxi Driver, cea mai apreciată muncă a lui Paul Schrader din postura de scenarist, a reprezentat un portret violent al unui bărbat consumat de furie, vină și indignare la adresa lumii, First Reformed reprezintă revenirea la forma care l-a consacrat cu povestea unui pastor ce suferă o criză de credință. De data asta Schrader se găsește și în scaunul regizorului și ne livrează un film tras și montat într-un registru stilistic mult mai reținut decât filmele sale anterioare.

The Death of Stalin

Creatorul Veep, Armando Ianucci, ne-a adus în 2018 o comedie cum nu am văzut de mult despre un subiect neașteptat: moartea lui Stalin și lupta pentru putere de după între Hrușciov, Malenkov și Molotov. Avem parte de replici geniale, interpretări memorabile și de comedie fizică, mai ales în scenele în care este descoperit cadavrul lui Stalin. Ianucci este un maestru în a găsi umor în cele mai neașteptate scenarii și în cele mai negre părți din istorie.

Unsane

Deși la un moment dat Steven Soderbergh își anunța retragerea din scaunul regizoral al filmelor de lung-metraj, acesta nu a putut sta mult departe de prima sa dragoste. Iar după filmul de revenire Logan Lucky, Soderbergh ne-a surprins anul ăsta cu un nou film riscant. Unseen, un thriller care are acțiunea într-un spital de boli mentale, a fost filmat în totalitate cu un iPhone, lucru ce îi dă un look destul de aparte. Filmul o urmărește pe Sawyer (Claire Foy – The Crown) după ce este internată împotriva voinței sale într-un spital psihiatric. Un film care te va ține pe marginea scaunului și care nu poate fi redus la un gimmick ca cel cu filmatul cu un smartphone. Fie el și iPhone.

România neîmblânzită

Dacă îți plac plimbările prin natură, drumețiile, atunci filmul ăsta e pentru tine. Dacă îți plac documentarele despre wild-life de pe National Geographic, BBC sau Discovery, atunci filmul ăsta e pentru tine. Dacă ai crescut cu Teleenciclopedia și abia așteptai să auzi vocea lui Florian Pittiș, atunci filmul ăsta e pentru tine. Ok, nu e narat de Pittiș, însă folosește una din cele mai bune voci din zilele noastre, cea a maestrului Victor Rebengiuc. Un documentar despre natura din România, făcut la standarele cele mai înalte, perfect pentru văzut de întreaga familie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *