TIFF 2018: The Guilty / Vinovatul
De la Sundance vine la TIFF The Guilty, un thriller minimalist danez de la regizorul debutant Gustav Moller
Film văzut la TIFF 2018
Cei care ați urmărit în ultimii ani ce scriu pe aici, probabil știți că sunt un mare fan al filmelor care au acțiunea într-o singură locație. Asta pentru că e foarte greu pentru un regizor să creeze tensiune și să țină interesul spectatorului treaz mai mult de o oră, atunci când toată acțiunea se întâmplă într-un singur loc și avem puține personaje. Amintesc două dintre cele mai bune filme de gen din ultmii ani, Locke și Buried.
Filmul de debut The Guilty este un thriller low-budget realizat cu multă măiestrie, care ar putrea fi explicat pe scurt ca o combinație între Locke cu Tom Hardy și The Call cu Halle Berry. Din prima pot să spun că aș fi în stare să fac un pariu că în următorii ani vom vedea un remake american al acestui thriller danez. Regizorul Gustav Moller reușește la debutul în lungmetraj să creeze un thriller care te ține pe marginea scaunului fără să aoeleze la clasicele trucuri vizuale. În schimb, regizorul se bazează pe imaginația spectatorilor în crearea tensiunii, pe ecran văzând doar un polițist vorbind într-o pereche de căști.
Jakob Cedergren face un rol mare interpretându-l pe fostul ofițer Asger Holm, care a fost transferat la call-center-ul poliției ca urmare a unui incident dubios și își așteaptă decizia investigației la care a fost supus. Holm trebuie să răspundă la mai multe apeluri către serviciul de urgență al poliției, printre care un apel al unui bărbat care a fost tâlhărit de o prostituată. Totul se schimbă în momentul în care primește un apel de la o femeie aflată într-o mașină în mers, care vorbește încet și pe un ton speriat. Holm își da seama destul de repede că femeia e victima unei răpiri domestice, că a lăsat acasă doi copii singuri și că trebuie să facă tot ce-i stă în putință să localizeze femeia, pentru a o putea ajuta. De aici începe o cursă contra cronometru în care polițistul încearcă din răsputeri să își ajute victima.
Mulți dintre critici cataloghează The Guilty ca un thriller hitchcockian și nu sunt departe de adevăr, felul în care Moller construiește tensiunea și scenariul pe care l-a scris împreună cu Emil Nygaard fiind un omagiu adus, poate involuntar, maestrului suspansului. În orice caz, în The Guilty nimeni nu e nevinovat în totalitate și nimeni nu e vinovat întru totul. Iar nevinovăția poate fi greu de dovedit.
One thought on “TIFF 2018: The Guilty / Vinovatul”