Cele mai nebune idei de filme care aproape au fost făcute
Am văzut de-a lungul timpului destule filme care ne-au făcut să ne gândim “cum de au putut să facă aşa ceva?”. Ei bine, au fost câteva idei nebune de tot care aproape că au ajuns să fie produse şi distribuite în toată lumea. Cele mai nebune dintre acestea le avem enumerate mai jos:
- Revenge of the Jedi (în regia lui David Lynch)
Pe vremea când Return of the Jedi era cunoscut încă sub numele de Revenge of the Jedi, creatorul seriei George Lucas căuta printre regizorii timpului şi a avut în minte două nume pentru acest film: David Cronenberg şi David Lynch. În timp ce Cronenberg a refuzat din start, el nedorind să regizeze materialul altuia la acel moment, a rămas în picioare varianta David Lynch. În acea perioadă Lynch era pe val după ce făcuse Eraserhead şi The elephant Man, iar Lucas vedea în el un vizionar care putea să-şi pună amprenta asupra filmului. Dar problema a fost controlul lui Lucas asupra materialului, cee ace nu prea i-a convenit lui Lynch, care a şi refuzat de altfel după o întâlnire cu creatorul Star Wars. Până la urmă Lynch a făcut un film SF, Dune, considerat unul din cele mai slabe filme ale regizorului.
- Superman V
După Superman III cei de la Cannon Films au achiziţionat drepturile pentru personaj şi au produs mult-contestatul Superman IV: The Quest for Peace. Varianta original a filmului avea mult peste două ore, astfel că s-a hotărât ca bucăţile eliminate la montaj ar putea fi folosite într-un următor film din serie. Deşi s-a născut astfel ideea pentru Superman V, nu a existat nicio idee şi niciun scenario pentru acest film, doar scenele tăiate din predecesor. Din scenele tăiate s epare că în film Superman se bate cu Nuclear Man 1, un monstru gen Frankenstein creat de Lex Luthor, într-o scenă de bătaie epică a cărei filmare a costat 6 milioane $. Din fericire filmul nu a mai văzut lumina zilei după ce atât Warner Bros. cât şi Christopher Reeve au decis că ar fi momentul unei pauze pentru erou.
- The Tourist (scris de Clair Noto)
Scenariul SF The Tourist este de mulţi ani pe lista studiourilor de la Hollywood. A apărut prima data în 1980 şi se pare că e un Men in Black mai întunecat şi plin de sex. Scenariul este inspirit din Noul Val Francez, are o structură inedită şi este despre o societate secretă de extratereştri din Manhattan. Scenariul a umblat prin multe mâini, a fost la un moment dat şi la compania lui Francis Ford Coppola, Zoetrope Studio, dar apoi drepturile au revenit la Universal, care deşi încă le păstrează, nu dă semen că ar pune în mişcare roţile pentru producerea lui.
- Batman Year One (regia Darren Aronofsky)
Înainte ca cei de la Warner Bros. să producă trilogia lui Christopher Nolan, au trecut mulţi ani în care au căutat care ar fi cea mai bună variant pentru readucerea eroului pe marile ecrane, după dezastrul numit Batman & Robin. Dintre toate variantele care au circulat şi au fost aproape de realizare, cea mai nebună e varianta lui Darren Aronofsky, care venea după succesul filmului Requiem for a dream şi era unul din cei mai căutaţi tineri regizori de la acel moment. Regizorul a lucrat îndeaproape cu Frank Miller pentru a cr5ea unul dintre cele mai caudate şi diferite scenari despre Batman care a existat, un fel de “combinaţie între Death Wish şi Batman”, după spusele regizorului. Se pare ă filmul trebuia să aibă un tânăr Bruce Wayne, care e găsit pe străzi după ce părinţi săi sunt ucişi şi luat în grijă de Big Al, care are un service auto. Scenariul a fost asemănat cu Taxi Driver pentru că Bruce Wayne/Batman devine un erou sângeros care caută răzbunare pe stradă, fără sa beneficieze de o avere imensă. Cei de la Warner Bros. au renunţat la priect pentru că l-au coinsiderat mult prea întunecat ca ton şi prea diferit de ceea ce înseamnă Batman.
- Gangs of New York (tot regia lui Martin Scorsese, dar cu grupul The Clash în rolurile principale)
În 1970 regizorul Martin Scorsese a descoperit cartea The Gangs of New York: An Informal History of the Underworld a lui Herbert Asbury, iar în 1979, după ce s-a afirmat ca regizor cu Taxi Driver şi Mean Streets, a achiziţionat drepturile de ecranizare. Chiar dacă în acele vremuri Scorsese a avut problem în a găsi sprijinul logiostic pentru realizarea filmului, el avea deja o viziune bine stabilită despre cum trebuie să arate produsul final. Vroia ca în rolurile principale ale filmului să apară membrii trupei The Clash, iar coloana sonoră să fie formată din muzica acestora, o abordare mult mai indeită decât varianta cu Leonardo DiCaprio şi Daniel Day Lewis de care am avut parte în 1999.
- Superman Lives (cu Nicolas Cage)
Ideea filmului a apărut când Kevin Smith (Clerks) a fost angajat de Jon Peters să rescrie un scenariu existent pentru Superman Returns, însă acesta l-a aruncat la gunopi şi a început de la zero cu o nouă idee. Smith a trebuit să se adapteze viziunii pe care Peters o avea despre Superman, şi anume că acesta ar trebui să fie tot îmbrăcat în negru şi să nu zboare, iar la sfârşitul filmului acesta trebuia să se bată cu un păianjen uriaş. Smith a făcut tot ce a putut având în vedere condiţiile. Ulterior Tim Burton a fost adus la bord ca regizor, iar acesta a lăsat deoparte scenariul lui Smith, dorind să spună propria sa poveste. Acesta l-a adus pentru a-l interpret ape Superman pe Nicolas Cage, iar toată povestea acestui film este subiectul documentarului The Death Of “Superman Lives”: What Happened?.
- The Lord of the Rings (regizat de Stanley Kubrick şi cu cei de la Beatles în rolurile proncipale)
La un moment dat au existat discuţii despre un film Lord of the Rings în care cei de la Beatles să deţină rolurile principale şi cu Stanley Kubrick în scaunul regizorului. John Lennon era unul din cei care doreau foarte mult realizarea acestui film. După succesul filmelor A Hard Day’s Night, Help! şi Yellow Submarine, se pare că lucrurile au început să se mişte spre producţia filmului, având şi rolurile deja stabilte: Lennon îl interpreta pe Gollum, Paul McCartney pe Frodo, Ringo Starr ar fi fost Sam, iar George Harrison trebuia să fie Gandalf. Marea problem a fost faptul că studioul nu deţinea drepturile şi trebuia să obţină acordul de la J.R.R. Tolkien, iar acesta nu era prea incântat de ideea ca cei de la Beatles să îi reinterpreteze opera.
- Batman vs. Superman (varianta lui Wolfgang Petersen)
În 2001, pe când cei de la Warner Bros. pregăteau un nou film cu Superman, au primit un scenariu de la Andrew Kevin Walker (8 mm), un scenarist aflat pe val, numit Batman vs. Superman. Deşi sună foarte aproape de filmul lui Zack Snyder, ca poveste este destul de diferit. După ce a fost rescris de Akiva Goldsman, scenraiul îl vedea pe Batman în exil după ce Alfred, comisarul Gordon şi Dick Grayson au fost ucişi, în timp ce Superman era într-o stare destul de proastă după divorţul de Lois Lane. Bruce Wayne îşi găseşte primul fericirea şi se căsătoreşte cu Elizabeth Miller, avându-l pe Clark pe postul de cavaler de onoare. Fericirea nu durează mult căci proaspăta soţie a lui Bruce este ucisă de Joker, iar Batman începe să caute răzbunare. Aici intervine conflictual între cei doi eroi, căci Superman nu este de acord cu dorinţa lui Batman de a-l ucide pe Joker. Regizor trebuia să fie Wolfgang Petersen, iar pentru rolul lui Batman era dorit… Christian Bale. Partea mai ciudată este că lui Josh Hartnett I s-au oferit 100 milioane $ pentru a-l juca poe Superman în 3 filme. Deşi filmul nu s-a mai produs, vedem posibilul afiş al filmului în I am legend, un alt film scris de Goldsman.