În spatele camerei: efecte speciale în “Hercules”
Se pare că am ajuns într-o perioadă când un buget de 100 milioane $ este considerat un buget moderat. Spun asta după declaraţia companiei de producţie care spune că “Hercules a obţinut un aspect epic cu un buget relativ modest de doar 100 milioane $.” Bine, dacă ne gândim la filme ca Rise of the Planet of the Apes sau Guardians of the Galaxy, care au bugete de peste 170 milioane $, atunci da, Hercules are un buget moderat. Oricum, cei de la MGM/Paramount au reuşit să facă un film care arată incredibil, folosind CG (Computer Graphics) care nu arată a CG. Chiar dacă avem multe creature create pe computer, impresionante sunt aşa-zisele efecte invizibile, care dacă sunt realizate bine, îţi va fi foarte greu să te prinzi că sunt generate pe computer.
Pentru asta, cei de la Method Studio au lucrat în principal la ultimele trei scene ale filmului, inclusiv ultima scenă a bătăliei. Au făcut tot ce trebuia la aceste scene, de la multiplicarea mulţimii, săgeţi şi suliţe generate pe computer, până la chestii care par simple la prima vedere, de genul adăugării cerului. Majoritatea scenelor respective au foist filmate noaptea, pentru a da ocazia echipei să folosească exact câtă lumină necesita fiecare cadru, mai ales pentru a obţine “look-ul” dorit. La unele scene nu s-a folosit ecranul verde, aşa că au necesitat mai multă muncă pe partea de rotoscopie, tracking, pentru a echilibra toate layerele care conţineau cer, nori, cladiri create pe computer şi alte efecte, pentru a arăta realist, perfect pentru varianta finală a filmului.
Până la urmă cei de la Method au lucrat la aproximativ 170 de cadre, iar jumătate din ele au fost în mare parte sau complet CG.
Pe lângă cei de la Method, la film au lucrat şi cei de la Milk VFX din Londra, pentru un total de 11 luni. Primele 8 luni au lucrat cercetare şi creare de unelte pentru ceea ce aveau de făcut la film. Ultimele 8 luni, dintre care 5 în timp ce lucrau şi pe partea de cercetare şi creare, au lucrat efectiv la 88 de cadre.
Cea mai mare parte a muncii lor la film a reprezentat-o crearea pe computer a Atenei, cu toate clădirile sale, inclusiv Acropole. Pe când au terminat de creat oraşul, inclusiv templul Atenei, Parthenonul, un amfiteatru, întregul oraş, portul şi ieşirea la mare, rezultatul a reprezentat 9 kilometri de mediu creat 100% pe computer în care s eputea filma orice, oriunde, la orice rezoluţie s-a fi dorit. Pentru asta, s-a început cu o privire asupra Atenei pe Google Maps, apoi s-a corelat rezultatul cu hărţi ale oraşului din Antichitate pentru a avea un rezultat cât mai aproape de realitate.
Sursa: CreativeCOW