35 de ani de la lansarea filmului “Apocalypse Now”

Săptămâna trecută, în cadrul Festivalului de Film de la Telluride, Francis Ford Coppola împreună cu scenaristul John Milius, editorul Walter Murch, directorul de imagine Vittoria Storaro şi producătorul Fred Roos au participat la un panel în care au celebrat cei 35 de ani care au trecut de la lansarea versiunii originale a filmului.

Discuţia a fost una foarte interesantă, unde am putut afla detalii despre producţia filmului pe care nu le ştia nimeni înainte sau care erau ştiute, dar fără să fie confirmate de cei implicaţi în producţia filmului. De exemplu este ştiut faptul că în perioada producţiei Marlon Brando nu putea reţine nici măcar o replica din scenariu, Coppola a povestit cum l-a înregistrat pe Brando improvizând timp de cinci zile, iar apoi, în timpul filmărilor, i-a pus o cască în ureche după care să îşi recite replicile. Nu doar partea de final a lui Brando a fost improvizată, ci şi începutul. Se pare că regizorul împreună cu patru sau cinci editori stăteau şi se chinuiau să găsească un început pentru film. La un moment dat, Coppola a luat o rolă de film la întâmplare, iar la vizionare în secvenţă se vedea mult fum, din când în când câte un  elicopter. Muzica celor de la The Doors, pe care o auzim la începutul filmului, a fost adăugată ca o altă inspiraţie de moment.

Explozia care apare în scena de început este cea mai mare explozie făcută pentru un film. Apocalypse Now a fost cel mai mare şi mai scump film despre armată făcut fără sprijinul acesteia. Donald Rumsfeld, care la acea vreme era Secretar al Apărării, a refuzat să acorde sprijin echipei. Totuşi Coppola a dezvăluit că au avut parte de sprijin din partea multor veterani ai războiului din Vietnam.

Regizorul l-a lăudat pe editorul Walter Murch pentru tranziţia pe care o vedem la începutul filmului, când personajul lui Martin Sheen, beat, stă în camera sa de hotel din Saigon şi se uită către tavanul camerei, unde merge un ventilator şi care datorită montajului se potriveşte foarte bine cu elicea unui elicopter văzut mai devreme.

“Eu l-am făcut un simplu ventilator;  Walter l-a transformat într-un elicopter” a spus Coppola.

Se pare că transformarea personajului lui Martin Sheen în ceea ce vedem în rezultatul final s-a bazat pe un vis. Coppola povesteşte că a visat într-o noapte că cheia ca Sheen să dea tot ce are în el stătea în vanitatea sa. Martin era o persoană discretă, un om bun, de treabă, arătos, însă regizorul simţea că este ceva mai mult de atât în interiorul actorului. Astfel, regizorul îi spunea actorului “uită-te la tine în oglindă, eşti arătos, uită-te la faţa ta, cât eşti de frumos”. Şi actorul s-a schimbat, a început să se poarte ciudat şi de aici a ieşit interpretarea magnifică din acest film.

Spread the love

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inscrie-te la Newsletter!

Iti vom trimite cel mult un mail pe saptamana cu articolele noastre si cele mai importante stiri ale saptamanii din lumea filmului

Super! Te-ai inscris la newsletterul nostru. Multumim