Snowpiercer, model de rişti şi câştigi în lumea filmului

Snowpiercer este filmul de debut în limba engleză al regizorului coreean Bong Joon-ho care îi are în distribuţie pe Chris Evans, Tilda Swinton, Ed Harris, Octavia Spencer, John Hurt şi Vlad Ivanov. Acțiunea filmului are loc într-un viitor în care un experiment pentru stoparea încălzirii globale a scăpat de sub control și a a provocat o epocă glaciară care a ucis aproape toată viața de pe Pământ, iar singurii supraviețuitori sunt locuitorii din Snowpiercer, un imens tren care circulă în jurul planetei și care este propulsat de un motor aflat într-o mișcare permanentă.

vlad ivanov snowpiercer

Vlad Ivanov în Snowpiercer

Producătorii de la CJ Entertainment au ales să rişte şi să aibă încredere în regizorul Bong Joon-ho şi în proiectul său de suflet, însă producţia filmului nu a mers aşa de uşor pe cat ar părea. Cu doar câteva săptămâni înainte de începerea filmărilor o mare parte din bugetul filmului a căzut din cauza retragerii unuia dintre finanţatori. Astfel producătorii de la CJ Entertainment aveau de ales între a amâna producţia şi a încerca să reunească distribuţia internaţională ulterior sau să crească investiţia proprie în film, pentru a putea continua cu producţia. Cu un buget de peste 40 milioane $, Snowpiercer este filmul coreean cu cel mai mare buget de până acum. Şi chiar dacă a fost făcut în engleză (probabil pentru a maximiza şansele de a atrage publicul international la film), filmul este o producţie coreeană, având în vedere că bugetul este asigurat în mare proporţie de producătorul local CJ Entertainment.

Totuşi, a existat o frică a producătorilor că acasă, în Coreea de Sud, filmul nu va avea succesul pe care îl va avea internaţional datorită starurilor de pe afiş. În ciuda acestor temeri, filmul a realizat un record de bilete vândute în Coreea de Sud în weekend-ul de lansare, cu 6.445.000 bilete vândute şi încasări de peste 41 milioane $. Pe lângă Coreea de Sud, Snowpiercer a fost distribuit în alte 167 de teritorii, conform echipei de vânzări de la CJ Entertainment.

Un alt succes şi un model nou de business a venit la lansarea filmului în Statele Unite. Iniţial, Harvey Weinstein, proprietarul The Weinstein Company care deţine drepturile filmului pentru SUA, a vrut să taie 20 de minute din varianta originală a filmului pentru a-l face mai atrăgător publicului american. Deşi regizorul şi producătorii aveau mare încredere în film şi îsi doreau o lansare pe 2500 de ecrane, Weinstein a considerat după ce a văzut varianta finală că filmul nu este pentru publicul larg ci mai mult pentru publicul inteligent. După ce a văzut şi faptul că în Franţa filmul a căzut foarte mult după week-end-ul de lansare, încasând în total doar puţin peste 5 milioane $ (Franţa fiind una din ţările în care romanul grafic pe care e bazat scenariul filmului este foarte popular), Weintein a renegociat contractul de distribuţie cu cei de la CJ Entertainment, obţinând o sumă minimă de plată mai mică cu condiţia să aloce un buget de P&A (publicity & advertising) pentru promovarea filmului.

Marile lanturi de cinematografe din Statele Unite au o condiţie de neclintit pentru a proiecta un film în sălile lor: ca respectivul film să nu fie distribuit pe platforme VOD (Video On Demand) mai devreme de 90 de zile de la premiera pe marile ecrane. Harvey Weinstein, prin compania RADiUS pe care a creat-o în urmă cu 3 ani pentru distribuţie VOD, a lansat Snowpiercer în cinematografele care au acceptat să arate filmul deşi după 14 zile a fost lansat şi pe platformele VOD. Cei de la RADiUS au ţinut secret faptul că filmul va ajunge pe platformele VOD la doar 2 săptămâni după premieră pentru a încuraja publicul să meargă să îl vadă şi la cinema. Faptul ca a avut o lansare iniţială pe marile ecrane a ajutat ca filmul să încaseze peste 2 milioane $ în prima săptămână pe platformele VOD, un record pentru companie. Luând consideraţie şi încasările din BluRay/DVD şi distribuţie pe cablu, Harvey Weinstein a declarat distribuţia filmului în SUA un succes pentru compania sa.

Snowpiercer este până la urmă şi un success financiar pentru cei de la CJ Entertainment, pa lângă un film extrem de apreciat de public şi de critici, având încasări de aproape 100 milioane $ la nivel mondial la un buget de aproximativ 40 milioane $. Iată că de multe ori merită să rişti, cum au făcut cei de la CJ Entertainment când au ales să acopere ei diferenţa de buget a filmului şi cum a făcut Harvey Weinstein distribuind în SUA filmul prin RADiUS şi având succes cu un model inedit de a distribui un film de acţiune cu staruri ca Chris Evans în distribuţie.

Sursa foto: MovieStillsDB.com

Spread the love

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inscrie-te la Newsletter!

Iti vom trimite cel mult un mail pe saptamana cu articolele noastre si cele mai importante stiri ale saptamanii din lumea filmului

Super! Te-ai inscris la newsletterul nostru. Multumim