Lexus aduce prima reclamă scrisă de o inteligență artificială
Machine learning și inteligența artificială pot fi unelte extrem de utile în procesul de storytelling
În urmă cu doi ani jumate vă prezentam aici un scurtmetraj scris de un algoritm de inteligență artificială. Sunspring e un scurtmetraj cu un scenariu ciudat, care seamănă cu cele ale filmelor S.F. vechi, de categoria B. După doi ani jumătate, cei de la Lexus au lansat o reclamă pe care o promovează ca „prima reclamă scrisă de o inteligență artificială”. Spotul de 60 de secunde a fost regizat de Kevin Macdonald după un scenariu scris de Watson, sistemul de inteligență artificială al celor de la IBM.
Pentru a promova lansarea noului model Lexus ES Executive în Europa, producătorul auto a luat legătura cu agenția creativă The&Partnership London și cu experții tehnici de la Visual Voice. Aceștia au colaborat cu echipa IBM Watson pentru a folosi inteligența artificială cu scopul de a analiza imagini, text și audio din campaniile ultimilor 15 ani ale brandurilor auto sau ale brandurilor de lux care au câștigat premii Cannes Lions pentru creativitate. Astfel, Watson a identificat elemente comune ale spoturilor câștigătoare care să fie în același timp entertaining și emoționale.
Bine, ca să fim sinceri, nu toată munca a fost făcută de motorul de inteligență artificială. Această doar a format o schiță, un rezumat al poveștii, pe baza căruia agenția a construit povestea. Pentru a crea povestea, IBM Watson a folosit date de la Unruly, un marketplace video online, pentru a determina momentele care îi impresionează cel mai mult pe spectatori. Mai mult, IA-ul a fost „antrenat” și cu datele unui experiment australian care a analizat cum răspund oamenii cu un nivel mare al intuiției la reclamele auto.
Concluzia acestui experiment pus la cale de Lexus este că magia storytelling-ului va ieși întotdeauna din mâinile unui om. Însă felul în care IBM Watson s-a descurcat la realizarea acestui spot Lexus ne demonstrează ce lucruri minunate pot ieși atunci când omul și mașina cooperează acum, în era inteligenței artificiale.
Cei de la Lexus au lansat online și un video de 10 minute de la filmările spotului, video pe care vi-l las și eu mai jos.