Efectele speciale din Black Panther
Cum a fost creată Wakanda prin efectele speciale din Black Panther
Anul acesta a început fioarte bine în materie de filme cu super-eroi, Black Panther al celor de la Marvel reușind încă să domine box-office-ul mondial la două săptămâni de la lansare. Încă din weekend-ul de lansare filmul regizat de Ryan Coogler a depășit chiar și cele mai optimiste așteptări în materie de încasări. De fapt, Black Panther a reușit să aiba al cincilea el mai bun weekend de lansare în materie de încasări din istorie.
Black Panther a ajuns să fie unul din cele mai de succes filme Marvel, reușind să treacă de limita de 1 miliard $ incasări în toată lumea, fiind al cincilea film marca Marvel care reușește această performanță. Pe langă asta filmul este pe locul doi la capitolul incasări în America de Nord pentru un film cu super-eroi, fiind depășit doar de The Avengers.
Black Panther încearcă (și reușește zic eu) să mărească orizontul Universului Cinematic Marvel, aducând pe marile ecrane un mix între trehnologia de ultima oră și tradițiile africane. Și pentru că majoritatea filmului acțiunea are loc în națiunea africană Wakanda, cea mai avansată tehnologic națiune din lume, cei ce s-au ocupat de efectele speciale ale filmului au avut o sarcină destul de grea cu crearea decorurilor, de care însă s-au achitat cu brio.
Geoff Baumannn, VFX supervisor la Marvel Studios, a avut sarcina de a superviza munca de realizare a efectelor speciale pentru Black Panther, muncă la care au contribuit Capital T, Double Negative, ILM, Luma Pictures, Mammal Studios, Method Studios, Ghost VFX, Excepțional Minds, Rise Visual Effects, Scanline VFX, Storm Studio și Trixter. La majoritatea cadrelor pentru care a fost nevoie de construirea Wakandei au lucrat cei de la ILM (Industrial Light & Magic). Astfel, echipa condusă de Craig Hammack a fost responsabilă cu crearea mediului înconjurător din Wakanda, crearea decorurilor și a arhitecturii capitalei națiunii africane.
Pentru crearea Wakandei a fost nevoie de crearea unuyi număr mare de „platouri digitale”, de la helioportul din capitală până la camera consiliului tribal. Probabil cea mai mare provocare a celor de la IML a reprezentat-o combinarea detaliilor tehnioce cu influențele culturale africane. Capitala a trebuit creată în așa fel încât să pară familiară dar în același timp să aibă acel feeling futurist de care avea nevoie pentru a reprezenta capitala națiunii celei mai avansate tehnologic. Deși de obicei orașele futuriste din filme sunt imaginate cu un design foarte curat, plin de sticlă și metal lucios, cei de la IML s-au inspirat din noile tendințe arhitecturale, care tind să se distanțeze de folosirea exclusiva a sticlei și încearcă să folosească vegetația în mijlocul clădirilor înalte.
Tot cei de la IML s-au ocupat și de părțile de interior, unde au înlocuit ecranele albastre de chroma cu tot ce se vede în spatele actorilor și pe ferestre. Dacă ne uităm mai atent la imaginile de mai sus, putem vedea în imaginea cu ecran albastru și două camere învelite în chroma albastră, care trebuie să prindă imaginile necesare pentru adăugarea reflexiilor personajelor în geamul ferestrei.
Una din cele mai impresionante scene este scena visului, în care T’Challa se întâlnește cu tatăl său. Pentru a crea câmpul din vis, cei de la IML au folosit Speedtree, un tool de creare a vegetației. Savana africană are un aspect pe care toată lumea il poate identifica, cu arbuști acacia și baobab, astfel că cei dela IML au construit un mic platou cu un arbore de acacia, în fața unui ecran albastru pentru scena visului. Cu toate astea, tot ce vedem în varianta finală a scenei este CGI, chiar și Pantera și arborele.
Pentru a ajunge pe câmpul din vis, T’Challa este îngropat în totalitate în nisip. În cea mai mare parte Chadwick Boseman este îngropat în nisip adevărat, doar ultimele lopeți de nisip fiind create prin CGI pentru a nu-i crea actorului probleme de respirație. Tot digital a fost adăugat și focul prin care Killmonger (Michael B Jordan) încearcă să distrugă toate florile rămase.
Un alt platou cu ecran albastru a fost cel al sosirii lui T’Challa pe heliport-ul de acasă. Echipa a construit un model al navei pentru a crea umbra navei lui T’Challa, în rest decorul și chiar nava fiind create în totalitate prin CGI. Cu toate că sunt filmate în marea majoritate pe ecran albastru, aceste scene au fost filmate în exterior, pentru a se profita de lumina naturală a soarelui.
Sursa: ArtOfVfx.com