Structura de bază în Storytelling
Cred că oricare dintre voi a avut un vecin, un unchi sau un bunic căruia să îi vină cumva în mod natural să spună o poveste şi să captiveze atenţia întregii audienţe. Ei bine, aceşti oameni au fost înzestraţi de la natură cu acest dar, darul povestirii sau al „storytelling”-ului. Dar nu toată lumea are această abilitate naturală de a spune o poveste într-un mod interesant, care să capteze atenţia tuturor.
Pentru cei care vor să înveţe o structură de bază în storytelling, avem mai jos o „reţetă”, ca să spun aşa. Nu zic că e cea mai bună, nu zic că e singura, zic că e o variantă care ar putea funcţiona în cazul tău şi te-ar putea ajuta să spui povestea aia care îţi stă în cap de ani de zile într-un mod în care să atragă atenţia celorlalţi.
Pentru început, desenaţi un cerc, pe care apoi îl veţi împărţi în patru părţi egale, exact ca în imaginea alăturată. În cepând din partea de sus, de la „ora 12”, numerotaţi cele patru puncte unde liniile se întâlnesc cu cercul cu 1, 3, 5 şi 7, după care numerotaţi cele 4 secţiuni ale cercului cu 2, 4, 6 şi 8. Bun, acum trecem la partea cu structura poveştii.
- Avem un personaj într-o zonă de comfort
- Însă vrea altceva
- Intră într-o sitiaţie nefamiliară
- Se adaptează situaţiei
- Obţine ceea ce îşi dorea
- Plăteşte un preţ destul de mare pentru ce a obţinut
- Se întorc la situaţia familiară
- Personajul a trecut printr-o schimbare.
Dacă staţi să vă gândiţi la filmele voastre favorite sau la ultimele filme văzute, o să descoperiţi că multe dintre ele se potrivesc pe acest şablon şi folosesc această structură. Dacă vă gândiţi la poveştile spuse de vecinul, unchiul sau bunicul priceput la storytelling şi cred că din nou o să descoperiţi această structură în multe dintre cazuri. Obişnuiţi-vă cu această structură şi o veţi recunoaşte în foarte multe locuri şi situaţi în viaţa de zi cu zi.