Cum s-a filmat scena din închisoare din sezonul 3 Daredevil
Cum a fost filmată scena de 10 minute din închisoare pentru sezonul 3 Daredevil dintr-un singur cadru continuu
Vă amintiți de incredibila scenă de luptă din primul sezon? Da, scena de luptă din hol realizată într-un singur cadru continuu. Ei bine, dacă credeați că scena respectivă nu poate fi surclasata, așa cum credeam și eu, ne-am înșelat amarnic. Anul ăsta la New York Comic Con noul showrunner al serialului Erik Oleson a promis că sezonul 3 Daredevil va avea o scenă care va surclasa scena holului din primul sezon. Normal că multă lume s-a îndoit, având în vedere cât de bine realizată a fost scena din sezonul 1, cât de bine a fost jucată, filmată și coreografiată.
Cum spuneam, ne-am înșelat amarnic cu toții. În al patrulea episod din sezonul 3 Daredevil avem o scenă impresionantă trasă într-un singur cadru continuu de peste 10 minute. Scena are loc în timpul unei revolte în interiorul unei închisori și reușește să fie mult mai complexă decât cea din sezonul 1. Pe lângă că avem parte de o nouă scenă de luptă cu mai mulți adversari centrată în jurul lui Matt Murdock, de data asta totul este dus la un alt nivel.
După fazele de luptă din prima parte a scenei, care seamănă puțin cu scena din primul sezon, avem și o continuare cu un dialog, o negociere între Matt și doi deținuți, urmată de o evadare din închisoare. Deci avem deja un nivel de complexitate mult mai mare față de scena din primul sezon. Întreaga scenă se desfășoară nu numai pe o durată de timp mai mult decât dublă, dar și pe o suprafața mult mai mare. În timp ce scena anterioară se desfășura într-un hol, într-un spațiu relativ mic, claustrofob, de data asta avem parte de o scenă realizată dintr-un singur cadru continuu care ne duce de la infirmeria închisorii, prin holuri, până la ieșirea din închisoare.
Vă las acum cu două clipuri din această scenă, primul cu partea de luptă de la început și al doilea cu evadarea din închisoare. Din păcate, momentan nu am găsit întreaga scenă pusă la dispoziție la liber, dar o puteți vedea pe Netflix.
Primul lucru care trebuie spus și pe care Oleson l-a confirmat este că totul a fost într-adevăr filmat într-un singur cadru continuu, fără a avea tăieturi ascunse cum a fost cazul altor scene din trecut, inclusiv scena holului din primul sezon. Deci fără tăieturi ascunse, fără CGI. Totul făcut într-un singur cadru continuu. Chiar dacă s-au asigurat și au creat câteva momente în care ar fi putut ascunde tăieturi în cazul în care nu ar fi funcționat ideea, Oleson a insistat în timpul post-producției să folosească o dublă în care le-a ieșit toată scena din-un singur cadru.
Dar chiar dacă e mândru de rezultat, ideea nu a fost a lui ci a regizorului episodului, Alex Garcia Lopez. Acesta a avut ideea ca întreaga secvență să fie realizată într-un singur cadru și a trebuit să ducă muncă de convingere cu showrunner-ul Erik Oleson pentru a-și vedea ideea pusă în practică. Dar mai dificil decât să îl convingă pe Olesen a fost ca cei doi să îi convingă apoi pe șefii de la Marvel Television că este o idee bună, fezabilă, care nu va provocva întârzieri ale programului de filmare, întârzieri care în schimb să ducă la generarea de costuri mai mari. Însă șefii au fost convinși de entuziasmul și convingerea echipei că scena poate fi pusă în practică așa cum o vrea Lopez. De la regizor la Charlie Cox (Matt Murdock) și de la operatori la cascadori, toți au fost convinși că pot duce la capăt cu bine provocarea și au reușit să îi molipsească și pe șefi cu entuziasmul lor.
Dar abia apoi a început partea cu adevărat dificilă: punerea ideii în practică. Lopez a mai regizat scene de luptă, dar niciodată o scenă de o asemenea amploare. Așa că s-a inspirat dintr-una din cele mai bune scene trase într-un cadru continuu, scena de 247 de secunde din Children of Men al lui Alfonso Cuaron. Au adoptat stilul de filmare al lui Emmanuel Lubezki, care să nu lase niciun dubiu spectatorilor că scena este trasă într-un singur cadru continuu.
Scena a fost filmată într-o închisoare abandonată din Staten Island. Chiar dacă Charlie Cox a filmat cam 80% din scenă, au existat secvențe în care și-a arătat limitările și a trebuit să fie înlocuit cu un cascador. Pentru asta echipa a apelat la așa numitele „Texas switches”, momentele când actorul iese din cadru și este înlocuit cu un cascador. Pentru realizarea lor, echipa de cascadori a început să conceapă și să exerseze coregrafia necesară pentru întreaga scenă. Au existată mai multe puncte în care Charlie era schimbat cu cascadorul. De asemenea, la câtă bătaie încasează Matt Murdock de-a lungul scenei, trebuie să înceapă să sângereze în diferite momente. Pentru asta, echipa a plasat mici sticlute de sânge în puncte prestabilite din care Charlie să înghită sângele fals când nu era în raza camerei și apoi să îl scuipe atunci când e lovit.
Pe lângă Cox, greul realizării scenei a fost dus și de operatorul Jeff Dutemple, care a trebuit să îl urmeze pe Cox cu un steadycam pe toată durata scenei. Iar steadycam-ul nu este printre cele mai ușoare echipamente de pe un platou de filmare. Totuși, deși toată lumea și-a dat acordul, a existat și un plan de rezervă pentru cazul în care scena nu arf i ieșit așa cum își dorea Lopez. Mai târziu în timpul sezonului se văd scene din închisoare filmate de camerele de supraveghere, cadre care au fost trase ulterior. Planul de rezervă presupunea inserarea de imagini de pe camerele de supraveghere în cazul în care nu ieșea totul cum trebuie.
În ziua de filmare, echipa a avut 12 ore pentru a filma scena. Și totuși nu au putut beneficia de toate cele 12 ore, pentru că echipa de cascadori a zis că scena poate fi trasă de 4, maxim 5 ori, având în vedere cât de solicitantă este din punct de vedere fizic. Prima dublă au realizat-o de la cap la coadă, dar au existat mici erori de detaliu care au determinat echipa să incercedin nou. Doar că lucrurile nu au mai mers la fel de lin. Următoarele duble toate au avut probleme la prima parte de luptă, cea din cabinetul medical al închisorii. Lumea începea să își piardă răbdarea. La dubla cu numărul 6, totul a mers bine și scena a fost filmată într-un singur cadru. Însă Lopez nu a fost mulțumit total de interpretarea actorilor în anumite momente, astfel că a fost nevoie de o a șaptea dublă. Și dubla șapte a fost dubla câștigatoare. Totul a mers perfect și dubla a ajuns în episodul 4 din sezonul 3 Daredevil.