“Living Moments” – sau cum să ilustrezi străzile din New York într-un mod creativ
Pentru cei care au visat mereu să viziteze New York-ul şi să se plimbe pe străzile metropolei, avem mai jos un video al lui Paul Trillo, Living Moments, care ne duce într-un mod creativ într-o plimbare prin oraş:
Acum, după ce ne revenim şi nu ni se mai învârt capetele, putem să aflăm de la realizatorul scurt-metrajului câteva din secretele realizării acestui film. Paul Trillo le-a răspuns întrebărilor celor de la Vimeo, iar noi vă spunem mai jos punctele importante din discuţia lor (pentru interviul întreg puteţi accesa linkul de la sfârşitul articolului).
Ideea acestul film a venit în momentul în care Paul a fost contactat de cei de la Nokia Brand Labs care i-au propus să realizeze o filmare cu efect de tip “bullet-time” folosind camera de telefon din gama Lumia. Iniţial, vroiau să realizeze o filmare la un eveniment de tip covor rosu, în care camera să se învârtă în jurul actorilor la 180 de grade. Dar când şi-au dat seama că nu aveau timpul necesar de a pune în aplicare această idee, au trecut la idea ce s-a concretizat până la urma, şi adică să ia acest efect şi să îl realizeze în afara studioului, având în vedere că va fi realizat cu camera ale telefoanelor mobile care vor fi mai uşor de mutat de colo-colo.
Practic, efectul bullet-time, botezat aşa după scena din The Matrix care a folosit efectul, este o scenă formată din mai multe camere care fac o poză în acelaşi timp, dar din unghiuri diferite. Puse cap la cap acestea dau impresia că timpul stă pe loc. Deşi a fost folosit destul de des efectul, Paul şi echipa lui au avut ocazia să folosească telefoane Nokia Lumia 1020 în locul unor DSLR-uri, ceea ce s-a dovedit puţin mai greu. După ce au montat 50 de teleoane pe suportul pe care îl vedeţi în poză, următoarea problem de rezolvat a fost frelul în care cele 50 de telefoane vor face poza în acelaşi timp. Spre norocul lor, au cunoscut un dezvoltator de aplicaţii mobile pentru windows şi care a creat o aplicaţie special care să facă exact ce aveau ei nevoie.
Având în vedere că au folosit 50 de telefoane, fiecare scenă a fost compusă din 50 de cadre. Şansele să reuşească scena din prima erau de 1 la 5, iar dacă vreo secvenţă ieşea incomplete, trebuai refăcută. LA sfârşit au ajuns să aibă aproape 29000 de poze, adică aproximativ 550-600 de duble.
După ce toate pozele au fost organizate, au fost aduse în After Effects. Pentru că se lucre cu doar 50 de cadre, adică aproximativ 2 secunde, toată secvenţa a fost încetinită cu Twixtor, apoi a fost stabilizată imaginea. La sfarşit, au realizat o simplă animaţie pentru a crea mişcarea cursive a camerei între cadre. Mai jos avem şi un film din spatele camerelor:
Sursa: Vimeo.com