Directorul de Imagine Matthew Libatique despre “Noe”

Russell Crowe NoeDarren Aronofsky a fost întotdeauna atras de poveşti mistice, iar Noe nu face excepţie. Un film ce vorbeşte despre supravieţuire şi renaştere, iar directorul de imagine Matthew Libatique, care a lucrat cu Aronofsky la toate filmele acestuia cu excepţia The Wrestler, ne vorbeşte despre ce a însemnat munca la Noe, un film care din punct de vedere vizual şi al imaginii arată superb. Asta şi pentru că este filmat pe film şi in foarte mare parte în locaţie în Islanda.

“Împreună cu Darren am evoluat din punct de vedere vizual şi după The Fountain el a trecut spre naturalism” ne spune Libatique. “Am folosit acest motiv şi pentru Black Swan şi acum pentru Noe. Toate elementele  îşi au originea în naturalism, chiar şi cele fantastice. Îmi place să cred că şi elementele create pe computer din film sunt motivate de elementele neanimate, iar acestea sunt inspirate de naturalism. Cred că aici se integrează totul bine.”

Dar pentru prima dată Libatique a avut foarte puţin material de referinţă pentru a crea esteticul filmului, iar când a venit vorba de a lumina Arca, s-a bazat foarte mult pe atmosferă şi pe bun-simţ.

“Totul a fost motivat de ceea ce am văzut în pre-producţie cu privire la construirea Arcei şi m-am concentrat pe naturalism.  Am vrut să mă asigur că spectatorii nu sunt distraşi de look-ul filmului. Am vrut ca imaginea să se contopească cu toate aspectele tehnice şi să nu iasă în evidenţă.

“Totul ţine de relaţia dintre lumină şi umbră şi cum ne-am gândit să construim contrastul. Arca este prin definiţie adâncă, întunecată, asemănătoare cu o peşteră, aşadar feţele vor ieşi în evidenţă. În alte scene, de exemplu, cân ajungem după cele 100 de zile şi încep să deschidă tavanul pentru a lua aer şi se poate vedea cerul, se schimbă în altceva şi vezi mai mult din Arcă iar feţele lor intră mai mult în umbra. Şi avem astfel un echilibru între faţă şi fundal.”

Libatique ne dezvăluie că Aronofsky a explorat pentru prima dată mai multe puncte de vedere. De exemplu Tubal Cain, personajul lui Ray Winstone este un personaj dur, dar pragmatic, în timp ce personajul lui Russell Crowe, Noe, începe prin a fi cinstit şi plin de compasiune, dar ajunge să treacă în cealaltă extremă, condus de vina că asupravieţuit. Iar pentru asta, lumina a trebuit să fie mai neutra şi să lase interpretările să conducă scena.

“Sunt foarte mândru de el. Cred că a ieşit din zona lui de comfort pentru a face acest film şi că e capabil de multe altele pe viitor. Şi cred că ne arată cât s-a maturizat prin explorarea mai multor personaje în locul unuia singur. Din punct de vedere al imaginii cred că filmul funcţionează şi asta e ceea ce Darren vroia.”


Sursa: indieWire

Sursa foto: Noah official website

Spread the love

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inscrie-te la Newsletter!

Iti vom trimite cel mult un mail pe saptamana cu articolele noastre si cele mai importante stiri ale saptamanii din lumea filmului

Super! Te-ai inscris la newsletterul nostru. Multumim