Cum au dus frații Lumière la nașterea industriei cinematografice

fratii Lumiere

În 28 decembrie 1895, frații Lumière au dat naștere cinematografiei prin inventarea aparatului revoluționar de înregistrare și proiecție numit sugestiv Cinématographe

Frații Lumière au inventat un aparat care putea înregistra, developa și proiecta film, însă cei doi nu erau convinși de importanta descoperirii lor. La puțin timp după prima proiecție Louis declara că cinema-ul este o invenție fară viitor. O predicție total greșită, după cum ne va arăta viitorul, în care invenția lor care proiecta imagini în mișcare pe un ecran mare a deschis porțile unei noi forme de artă și entertainment, o experiență de care spectatorii se puteau bucura împreună. Astfel au luat naștere primele filme.

În 1894, Antoine a participat la o prezentare ținută de Thomas Edison și William Dickson a noului aparat Kinetoscope, un aparat care proiecta imagini în mișcare și care deseori este numit primul proiector. Însă marele dezavantaj al Kinetoscopului era că acesta putea proiecta imaginile doar pentru o singură persoană, spectatorul trebuind să privească imaginile printr-un vizor. Atunci a fost momentul în care Antoine a început să se întrebe dacă nu ar putea exista o variantă în care imaginile să fie proiectate pe un ecran mare, pentru a putea fi văzute de un public mai numeros. Un an mai târziu, frații reușesc să patenteze invenția aparatului numit Cinématographe. Acest aparat a pus bazele specificațiilor moderne ale cinematografiei, folosind film perforat de 35mm care trecea printr-un obturator la o viteză de 16 cadre pe secundă. În comparație cu Kinetoscope-ul, care proiecta filmul la 46 de cadre pe secunda, aparatul fraților Lumière obține o imagine care arata o miscare mai cursivă, fiind mai silențios și mai ușor de transportat.

Prima proiecție cu acest aparat a avut loc în primăvara lui 1895, în fața membrilor Societății pentru Dezvoltarea Industriei Naționale. Filmul proiectat a fost La sortie des ouvriers de l’usine Lumière / Ieșirea muncitorilor din uzina Lumière, care prezintă în cele 50 de secunde ale sale exact ce ne spune titlul: ieșirea muncitorilor din uzina Lumière. Prezentarea lui Louis Lumière din cadrul conferinței punea accent pe noutățile tehnologice din industria fotografică, în special cercetările în domeniul policromiei (fotografia color). Nu mică i-a fost mirarea lui Lumière când a realizat că imaginile în mișcare alb-negru au produs un efect mult mai mai asupra audienței decât fotografiile colorate.

28 decembrie 1895

Prima proiecție cu public plătitor de bilet a avut loc în 28 decembrie 1895, la Grand Cafe în Paris. Atunci au fost prezentate 10 filme de câte 50 de secunde fiecare, primul dintre ele fiind chiar La sortie des ouvriers de l’usine Lumière / Ieșirea muncitorilor din uzina Lumière. Fiecare rolă de film folosită pentru filmarea celor 10 filme proiectate avea o lungime de 17 metri, ceea ce se traduce într-o proiecție de aproximativ 50 de secunde pentru fiecare. Frații Lumière au plecat în 1896 în tuneu cu proiectorul lor, având proiecții și deschizând săli de proiecție în locuri că Bruxelles, Londra, Montreal, Buenoas Aires sau New York.

Una din cele mai cunoscute filmări realizate de frații Lumiere este L’Arrivée d’un train en gare de La Ciotat / Intrarea unui tren în gara din La Ciotat, filmat în 1895, care prezintă în 50 de secunde un tren tras de o locomotivă pe aburi întrând în gara La Ciotat din Franța. Există o legendă urbană care spune că la prima vizionare publică, spectatorii au fost atât de impresionați de imaginile cu un tren în mărime naturală și în mișcare ce vine spre ei, încât s-au speriat și au fugit din fața ecranului. Însă nu există nicio dovadă că acest lucru chiar s-ar fi întâmplat.

Spread the love

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inscrie-te la Newsletter!

Iti vom trimite cel mult un mail pe saptamana cu articolele noastre si cele mai importante stiri ale saptamanii din lumea filmului

Super! Te-ai inscris la newsletterul nostru. Multumim