8 evenimente neaşteptate la filmări
8 dintre regizorii cu filme lansate anul acesta au povestit celor de la The Hollywood Reporter cum au reacţionat când evenimente neaşteptate le-au dat peste cap programul filmărilor, foarte bine stabilit din timp. Şi se întâmplă des ca cel mai neînsemnat lucru, indiferent că e vorba de natura cu care nu te poţi pune sau de alte evenimente nefericite, să îţi dea peste cap tot programul. Atunci intervine creativitatea sau spontaneitatea celor din echipă pentru a salva situaţia. Mai jos avem 8 poveşti de acest fel, ale unor regizori care au lansat filme anul acesta, de la Nightcrawler la superproducţia Exodus: Gods and Kings.
- Into The Woods
Regizorul Rob Marshall a căutat îndelung o posibilitate de a filma cântecul Agony şi recunoaşte că a ajuns şi el în agonie din cauza bugetului şi a programului care nu îi lăsau foarte multe variante. Scena respectivă era programată pentru filmare în Windsor Great Park din Anglia. În film Agony e cântat de două prinţese şi astfel trebuia găsită o locaţie potrivită, iar o pădure de pini găsită în zonă a fost considerată ideală. Problema a apărut când a trebuit filmat momentul efectiv, regizorul negăsind un concept upe placul lui pentru a filma scena. Astfel că a stat într-o noapte treaz studiind website-ul Windsor Great Park şi până la urmă a găsit o cascadă minunată chiar în mijlocul parcului. Chair dacă nu a fost ce căuta el, până la urmă a fost alegerea perfectă.
- Whiplash
Nici câştigătorul de la Sundance de anul acesta nu a fost lipsit de întâmplări neaşteptate. Pentru o scenă cu un accident auto, trebuia filmată partea în care o maşină se dă peste cap. Planurile erau ca pentru această parte a scenei să se filmeze 5 duble. Problema e că după prima dublă maşina a fost intr-atât de avariată încât nu se mai putea filma o ală dublă fără a pune in pericol viaţa cascadorului. Astfel s-a luat decizia de a rămâne la prima dublă şi norocul face că editorul şi echipa de efecte vizuale a reuşit să folosească cele câteva secunde şi a rămas cee ace se vede în variant finală a filmului.
- The Homesmen
Filmul lui Tommy Lee Jones a avut probleme cu vremea inprevizibilă din New Mexico în timpul primăverii. Locaţia a fost aleasă datorită frumuseţii peisajului, însa echipa a rămas surprinsă în momentul în care vopseaua le-a îngheţat pe pensulă sau de vântul puternin şi praful pe care îl ducea cu el şi care intra în acmere şi în ochii memebrilor echipei. Dar în loc să fugă de aceste condiţii, membrii echipei s-au echipat cu ochelari şi protejându-şi capetele ca beduinii, astfel că au rezistat şi au dus filmările până la capăt.
- The Theory of Everything
În filmul despre viaţa lui Stephen Hawking, una dintre cele mai bune scene din film a survenit datorită unor schimbări de ultim moment şi a improvizaţiei actorilor. Destul de devreme în film există o scenă în care Stephen deja îşi pierde din abilităţile fizice şi se chinuie să urce scările de faţă cu fiul său. Mai târziu un film exista o scenă în care Stephen era în dormitor şi aproape de o descoperire mare. Fiindcă deja exista scena de mai devreme în care urca foarte greu, regizorul James Marsh a hotărât să mute dormitorul la parter, în bucătărie. În timpul filmărilor actorul Eddie Redmayne a improvizat replica “Măcar e convenabil pentru mic-dejun”, iar de aici ceilalţi actori au improvizat şi au creat una din cele mai bune scene ale filmului.
- A Most Violent Year
Având în vedere că acţiunea filmului are loc la începutul anilor ’80 în New York iar filmul este unul independent, ce nu a beneficiat de un mega-buget, a fost destul de greu de recreat peisajul New York-ului anilor ’80, mai ales că oraşul s-a schimbat destul de mult. Dar problema mare de care s-au bătut producători a fost valul de aer rece şi ninsori care a lovit oraşul în perioada filmărilor. Pentru a nu amâna filmările, producătorii au luat decizia riscantă de a incorpora vremea extremă în film, deşi putea să se schime în mijlocul filmării şi să ai problem de continuitate. Dar “Norocul” a fost alături de echipă şi filmul este unul din cele mai appreciate filme ale anului.
- Nightcrawler
Există o scenă în film în care Lou, personajul lui Jake Gyllenhaal trebuia să ducă la un amanet o bicicletă furată. Când echipa a ajuns la locaţie, cadele planificate nu funcţionau exact cum şi-ar fi dorit regizorul Dan Gilroy. Au încercat mai multe variante dar nimic nu părea să arate bine. Când se apropiau de tremenul la care pierdeau locaţia, Jake a început să se plimbe cu bicicleta prin amanet. Regizorul şi directorul de imagine Robert Elswit s-au oprit din gândit şi când au văzut imaginea au decis ca în timpul negocierii cu proprietarul amanetului Lou să se plimbe cu bicicleta prin amanet. Aici am văzut inspiraţia unui actor la lucru, salvând situaţia.
- Exodus: Gods and Kings
Fiind un regizor experimentat şi lucrând cu un buget destul de consistent, Ridley Scott nu a întâmpinat mari problem pe parcursul filmărilor. Singura problemă care l-a ţinut treaz noaptea a fost găsirea unei plaje destul de mari şi de potrivite pentru filmarea scenei trecerii prin Marea Roşie. După câteva nopţi nedormite a găsit patru plaje diferite care au putut fi folosite, binenţeles rezultatul final fiind “asamblat” digital.
- Wild
Pentru Wild problema a venit după încheiera filmărilor, în timpul post-producţiei. Au pierdut drepturile pentru una din melodiile ce trebuiau să fie coloana sonoră, The Rainbow de la Talk Talk. Se pare că unul din membrii trupei nu vroia piesa să apară în film. Dar regizorul Jean_marc Vallee nu a vrut să renunţe la melodie, astfel că şi el şi Cheryl Strayed, autoarea romanului pe care e bazat scenariul, şi reese Witherspoon şi producătorii i-au scris celui de la Talk Talk dar nu au primit nici un răspuns. Apoi a fost adus un musician, prieten cu regizorul, care a compus o piesă special pentru film, dar nu era destul de bună. După ce a încercat zeci de piese din anii ’90, piesa Glory Box de la Portishead a fost aleasă şi se pare că funcţionează mai bine decât alegerea finală. Pluys că e una din piesele preferate ale lui Cheryl Strayed.
Sursa: HollywoodReporter.com